Spud and Clint McKinney are always getting into trouble for disobeying their mother and chasing animals with their reckless friend Blackie Scantling instead of studying. Spud has problems convincing his mother to allow him to keep his dog Spot and Clint is smitten with a girl who makes him jealous. Blackie falls in love with Dony, a beautiful girl from the mountains, but he also gets into a jam for messing around with the married Sussie Belle.