Asalto al cine tells the tale of four youngsters: Negus, Chale, Sapo and Chata. Friends since childhood, the teenagers come from a block of flats in Mexico?s Guerrero colony and have too much time on their hands. They start toying with the idea of robbing a cinema. Each has a different problem and finds his own reason to go ahead with the heist. The adventure brings them into a head-on clash with their lives and threatens the only thing they have: their friendship.