Tomás Choc is two days and 150 kilometres away from being reunited with Lucía, his only daughter, kidnapped by the Army 20 years ago during the Guatemalan War when she was nothing but a 3 year-old tot. Despite the pain of her absence, to keep her history alive, Tomás has kept a log of his struggle, resistance and survival in the hope of one day being able to give it to his daughter.