Francisco, a lonely and neglected autism sufferer, finds a rat and makes it his pet. Discovering the animal, the family throws him out. He moves to his sister?s house in a remote village, but there too is met with rejection. He runs away into the forest, where the beauty of nature surprises him until a fall teaches him that it can also be inhospitable. Rescued and cured by an old man, he discovers a new way of life in the silent forest.