Abel is a 9 year-old boy whose behaviour and refusal to speak ends in his admission to a mental hospital near home. Convinced that reuniting him with his brother and sister could help his situation, his single mother persuades Abel's doctor to let the boy out for a week. With no father on the scene, Abel becomes a rather unconventional paternal figure who succeeds in drawing the family closer together. Until one day a man knocks on the door: his father.