Every summer, over a hundred people disappear in the waters of the River Plate. The people from the Punta Piedras region say that they are swallowed by the river never to be seen again. Juan and his two sons go fishing with trammel nets on the river banks. Danger lies in wait for them as the rapid rise of the river level and deep pools threatens one of their lives.