Fifth Column chronicles desperation and mourning in the marginalized Armenian quarter of Beirut through a weave of allegorical narratives. In a panic, Hrag has stolen his father's gun and fled home. As father searches for son, both discover paths to personal freedom in a city that offers no escape.