Abraham Kahn was born on the side of a dirt road in a nameless Silesian town. A wandering Jew, Abraham lives the History of 20th century Europe. He joins the Red Baron, fights in the International Brigades, and makes it to space. Over his 100 winters, Abraham lives through five wars, several revolutions, and three wives. A photo-roman made from archive footage, telling the History of a continent through the eyes and memories of one man.