Caracremada, the nickname given by the Spanish Civil Guard to Ramón Vila Capdevila, endeavours to reflect on libertarian resistance against Franco's regime through the last active guerrilla fighter. When, in 1951, the CNT ordered the retreat of its militants, Ramon Vila took to the woods of inland Catalonia to continue the fight on his own.