Barcelona, in the '60s. It's springtime, and Vázquez is having a ball to himself. His characters (the Gilda Sisters, Anacleto, the Cebolleta Family...) are a huge success in the comics published by Bruguera. Meanwhile, Spain's top cartoonist gets what he wants when he wants, paying nothing for it, artfully dodging anyone he owes money to, tricking and cheating his bosses and marrying gaily, collecting one family after another. Until a dull accountant at his publishing house decides it's time for him to toe the line like everyone else. It won't be an easy task: for the brilliant cartoonist life's a party to gatecrash if you've not been invited.