In Autumn 2007, Pasqual Maragall was diagnosed with Alzheimer's disease. Following the harsh blow, he and his family set out on a crusade against the disease, with this film as their exceptional witness from the very outset. With intelligence, sincerity and good-nature, Maragall allows himself to be portrayed alongside his family and doctor in order to leave a record of his everyday personal struggle. Two years of monitoring an extraordinary patient who does what he can to help scientists find a cure before the 26 million sufferers worldwide multiply tenfold. A tough yet optimistic film in spite of it all.