The ski season is approaching in a Patagonian village at the foot of Mount Bayo. But the local peace and quiet is put to the test when Juana Keller, matriarch of a peculiar family, tries to commit suicide. While she lies in a coma, her daughters, sons-in-law and grandchildren see their lives changed by the incident as the best and worst awakens in each of them.