In the small fictional Norwegian town of Skogli, a puzzle of characters intersects with one another in different stories. These characters represent a wide range of ages and social classes, blending humour and tragedy, tenderness and desperation; but always open to forgiveness and hope. The stories bring forward the theme of living together in all aspects, exploring love at any age and in all its phases, from giving birth to dying. This modern Christmas carol is based on a selection of short stories from the collection Bare mjuke pakker under treet (Only Soft Presents Beneath the Tree), by the Norwegian author Levi Henriksen.