A veritable whirlwind of adventures and escapades, coincidences and revelations, sentiments and violent passions, vengeance, love affairs, all wrapped in a rhapsodic voyage taking us from Portugal to France, Italy, and as far as Brazil. In this Lisbon of intrigue and hidden identities, we encounter a series of characters all somewhat linked to the destiny of Pedro da Silva, orphan in a boarding school. Father Dinis, a descendent of the aristocratic libertines, later to become a hero who defends justice, a countess maddened by her jealousy and set on her vengeance, a prosperous businessman who mysteriously made his fortune as a bloodthirsty pirate; these people and many more cross paths in a story set in the 19th century as they all search for the true identity of our main character.