In May 2002, Julia Jarmond, an American journalist who has been living in Paris for twenty years, is commissioned with an article related to the sixtieth anniversary of the Jewish persecution. Married to Bertrand Tézac, with whom she has an 11 year-old daughter named Zoë, Julia gradually uncovers the events of that fateful 1942 and, curiously, the tale of Sarah, who is, incredibly, related to her family by marriage, the Tézacs. Having made the discovery, Julia won?t stop until she learns the fate of young Sarah and how she?s related to her husband?s family.