Documentary born from an interview granted by Yehuda Lerner to Claude Lanzmann in 1979, while shooting Shoah, his famous 1985 movie on Nazi barbarianism. Sobibor concentrates solely on narrating the only successful revolt to occur in an extermination camp: some twenty Jewish prisoners killed 16 German officers with axes, cut off the electricity and managed to escape.