The life and times of Robert McNamara, former US Secretary of Defense under presidents Kennedy and Johnson involved in the controversial decisions taken in the first part of the Vietnam War. The title refers to the military saying ?fog of war?, a concept used to describe the level of ambiguity in situational awarness experienced by participants in military operations.