Jonathan Caouette, son of a dysfunctional Texan family, brings a psychedelic whirlwind of memories, family snapshots, home movies filmed from the age of 13, video diaries, early short films... Through cinema, Caouette learned to shake off the childhood ghosts, the neglect, the abuse, the schizofrenia of the mother whose rape he witnessed, his time in charity institutions, autodestruction in a nutshell.