Documentary on the disastrous aftermath of Hurricane Katrina in New Orleans. Released on the first anniversary of that fateful date, African-American filmmaker Spike Lee scrupulously documents the disaster and its terrible consequences while paying tribute to the city of New Orleans and its inhabitants.