Anarchists who have committed robbery or smuggled for their cause abound. Fewer are those who have discussed strategies with Che Guevara or saved the skin of Eldridge Cleaver, leader of the Black Panthers. But having done all that, while bringing the most powerful bank on the planet to its knees without missing a single day of work in his construction job, only corresponds to one name: Lucio Urtubia, from Cascante (Navarre). Lucio was screened in the Zabaltegi Specials section at San Sebastian 2007.