This documentary looks at four centuries of political and social struggle in the USA, granting due recognition to the minorities, among whom are the North American natives, African-Americans, women and relegated groups in general. Gianvito creates a visual poem of cemeteries, historic plaques and markers reliving the memory of time and people.