Agnès Varda reflects the beaches of her life in a testimonial self-portayal of her beginnings as a filmmaker of the Nouvelle Vague, her life with Jacques Demy, her feminism, her travels and her activity as an independent producer. She explores her memory using photographs, fragments of films, home movies and interviews, all with the intention of capturing the feeling of a specific moment.