Starts with the controversial election of George W. Bush in 2000, culmination of his rise from mediocre Texan oil pawn to President of the USA, going on to describe the underhand business relations between his father and the Bin Laden family. The film also looks closely at events in the USA following 11 September 2001 and how the Bush Administration turned the World Trade Center attack to his own political advantage.