North Carolina produces more tobacco than any other state in America. Ross McElwee, whose great-grandfather created the famous Bull Durham brand of tobacco, takes the spectator on an autobiographical journey across the social, economic, and psychological implications of tobacco growing, while rescuing an obscure Hollywood melodrama purportedly based on this curious man that was his great-grandfather.