This compilation of archive footage, devoid of dialogue, is a documentary on the horror of war. The images, showing impoverished Austrian children in 1918, Russian children who died in 1920, the mutilated faces and broken bodies of 1st World War veterans, Mussolini?s rise to power and the Italian invasion of Abyssinia, are chilling.