A documentary on the treatment of Palestianians by members of the Israeli army. Avi Mograbi draws an analogy between the Jewish myths of Samson and the Zealots who committed mass suicide in Masada and the terrible experience of today?s Palestinians. He contrasts images with groups of Jewish tourists receiving enthusiastic explanations of Samson?s feats with the humiliating treatment of Palestinians at the Israeli checkpoints.