In the summer of 2002, filmmakers Eyal Sivan, an Israeli, and Michel Khleifi, a Palestinian, spent two months travelling through Palestine-Israel from north to south. Calling their travels Route 181, they follow the imaginary border adopted in the shape of Resolution 181 by the UN on 29 November 1947. This route considered the partition of Palestine into two states, one Jewish and the other Arab. Along the way, they give voice to the Israelis and Palestinians who live on this border.