In response to a newspaper advertisement, 83 women told the story of their lives before a camera; 23 of them were selected for filming, in June 2006, at the Teatro Glauce Rocha in Rio de Janeiro. In September of that same year and performing in their own styles, various actresses interpreted the stories told by these women, blurring the borders between truth, fiction and acting.