The camera follows the prayers and conversations with Jesus of six regular Christian church-goers, although they each have their reasons for attending. Thus, Ulrich Seidl offers a special view of Christianism and its followers. We observe the lives of these believers through the way they communicate their needs and concerns in prayer.