Raymond Depardon witnesses the lives, principles and family histories of farmers in a small isolated mountain hamlet. He discovers what keeps them on their homeland, their backgrounds, and asks himself what?s to become of these people determined to stay here come hell or high water. Last installment in the Profils paysans trilogy.