Austin, Texas. Lord?s Gym gymnasium was founded 16 years ago by Richard Lord, an ex-professional boxer. Lord?s Gym is attended by people from all walks of life, some of whom aspire to become boxers while others simply want to shape up. They all come together at the gym to create a fine example of the ?American melting pot?.