France, summer 1944. The country rids itself of Nazi occupation. The victory celebrations give way to the public punishment and humiliation of women accused of having had relations with German soldiers during the war. Their heads are shaved, they are slapped and swastikas are painted on their faces. Périot uses archive footage, with no dialogues, to place himself on the borderline between documentary, animation and experimental film.