Manuel, 9, has an old ball with which he plays football every day in the countryside. He dreams of becoming a great goalkeeper. His wishes seem set to come true when Ernest, his father, gives him a new ball. But an unexpected accident sends the ball flying into a minefield. Despite the danger, Manuel refuses to abandon his treasure? He convinces Julián and Poca Luz, his two friends, to rescue it with him. Amid the adventures and kids' games, the signs of armed conflict start to appear in the lives of the inhabitants of "La Pradera".