Don Alfonso plays the marimba, the traditional Guatemalan instrument. He faces a lack of interest for his old-fashioned instrument. Blacko is a pioneer in Guatemalan Heavy Metal. He is also a doctor at the public hospital but nobody wants to be treated by him because of his hard rock style. When Don Alfonso and Blacko meet each other and decide to combine their talents and create a brand new project called "Marimbas from Hell", they could never have imagined the reactions they would provoke.