Smukke mennesker follows the lives of four longing souls. Ingeborg who feels unattractive and young Jonas who is so attractive that he can literally sell some of what he's got. Anna, a young beautiful woman with a physical disability, and Anders, a tender man with a psychological disability. Four people yearning for love, four people, each hoping for a better tomorrow.