Young writer Sam Wexler wakes up late and hung-over for an important meeting with one of the big New York publishers. On his way to the meeting, he comes across a lost boy in the underground and takes him under his wing. Having unsuccessfully attempted to find the boy's family, he decides to take him along to his meeting; a very bad idea as it turns out. Sam's life revolves around his friends: Annie, Charlie, Mary Catherine and Mississippi, a pretty waitress and singer who makes him consider a new life but who may cause havoc in everything that surrounds him.