Bosnia and Herzegovina, 1991. The communists have fallen from power and Divko Buntic returns to the small town where he grew up to reclaim his family home. After a 20-year exile in Germany, Divko arrives in his flashy red Mercedes with sexy young girlfriend Azra, lucky black cat Bonny and a pocketful of Deutschmarks. Divko uses his money and connections to forcefully evict estranged wife Lucija, but he tries to reunite with 20-year-old son Martin. When Divko's beloved cat Bonny disappears, the whole town joins in a frantic search to get the cash reward. The daily hunt for the missing cat strains Divko's fragile relationship with Azra and opens up an unexpected but strong attraction between Azra and Martin. Busy fretting over everyday concerns, most of the townsfolk seem to disregard the rumbling political unrest: Croatia has seceded, all Yugoslavs are being forced to take sides, and the Serbs begin bombing Dubrovnik.