Barney Panofsky is a seemingly ordinary man who lives an extraordinary life: there is his first wife, Clara, a flame-haired, flagrantly unfaithful free sprit with whom Barney briefly lives in Rome. The "Second Mrs. P.," is a wealthy Jewish Princess who shops and talks incessantly, barely noticing that Barney is not listening. And it is at their lavish wedding that Barney meets, and starts pursuing, Miriam, his third wife, the mother of his two children, and his true love. With his father, Izzy as his sidekick, Barney takes us through the many highs, and a few too many lows, of his long and colourful life. Not only does Barney turn out to be a true romantic, he is also capable of all kinds of sneaky acts of gallantry, generosity, and goodness when we - and he - least expect it.