The film traces the rise of one of the world's premier architects, Norman Foster and his unending quest to improve the quality of life through design. Portrayed are Foster's origins and how his dreams and influences inspired the design of emblematic projects such as the largest building in the world Beijing Airport, the Reichstag, the Hearst Building in New York and works such as the tallest bridge ever in Millau France. In the very near future, the majority of mankind will abandon the countryside and live entirely in cities. Foster offers some striking solutions to the problems that this historic event will create.