The Oath tells the story of Abu Jandal, Osama bin Laden's former bodyguard, and Salim Hamdan, a prisoner at Guantanamo Bay Prison and the first man to face the controversial military tribunals. Filmed in Yemen and Guantanamo Bay, Cuba, The Oath is a family drama about two men whose fateful encounter in 1996 set them on a journey that would lead to Osama bin Laden, 9/11, Guantanamo Bay Prison, and the U.S. Supreme Court. The film begins as Salim Hamdan is set to face war crime charges at Guantanamo, and Abu Jandal is a free man who drives a taxi in Yemen.