During the Cold War, nothing loomed as large in the public mind as ?The Bomb?. When the Soviet Empire collapsed, the bomb became a symbol of another era. Naively we felt the danger had passed. In recent years, the threat of nuclear proliferation has grown more urgent, and the political will to eliminate nuclear weapons is greater that ever in our history. Countdown to Zero is a fascinating and frightening exploration of the dangers of nuclear weapons, exposing a variety of present day threats and featuring insights from a host of international experts and world leaders who advocate total global disarmament.