Zumaia, on the coast. Winter 2007 in the rowing club. Although they compete in summer, the rowing boats have already started practicing. Demanding physical events, competition, rejections. All for one in the same boat. Thirteen rowers, each with his expectations, concerns, his own dream. Looking backwards, from the distance of time, this documentary constitutes the wake left by the boat in the sea. The coexistence of that 2007 alongside the rowers from Zumaia. At each training session, each competition... TTAUP, TTAUP! The beating of the oars.