Kristiane Etxaluz, from Soule, and Alfonso Etxegarai, from Bizkaia, aren?t your usual couple. Committed since their youth to the Basque independence struggle, they are condemned to living their love 7,000 km from one another due to the fact that Alfonso lives on the small African island to which he was deported several years ago. However, despite the banishment, their eyes always follow the country of the Bidasoa and their hearts at apple time; an apple time still to come.