A film comprising 10 shorts made by the same number of prestigious Mexican moviemakers and offering a critical view of the Revolution (1910-1917). Each of these short films ruminates on the term ?revolution?, taking an original slant on an idea that subsists in the collective mind, depicted through each director?s formal and aesthetic world.