On a hot day in July 1987, in the vacant city, Miguel, a feared and respected senior newspaper writer, sets up a meeting in a café with Ángela, a young journalism student. From the first instant, there develops between them an unevenly matched duel that encircles desire, inspiration, talent and professional perspectives. Forced to remain together on a very particular day, both will try to survive the emotional friction.