In the early 60's, in Lebanon, Manoug Manougian, a professor of mathematics at Haigazian University and his students designed and launched rockets to study and explore space. Later, this space program was joined by other researchers, under the control of the army and with financial contribution of the State. The Lebanese Rocket Society was born. This film relates the incredible adventure.