Jean-René, head of a chocolate factory, and Angélique, a gifted chocolate maker, are highly sensitive people who share a passion for chocolate. They fall in love, but are too shy to tell one another. Their acute timidity tends to push them apart. Thanks to their sweet recipes, they will each overcome their personal lack of confidence and discover their feelings.