Julio is interviewed by Gazmuri, an elderly writer who needs someone to type up the manuscript of his latest book, but he doesn?t get the job. Rather than tell Blanca, his neighbour and lover, what has happened, he decides to hand-write his own novel and make it look like Gazmuri?s. Trying to come up with a plot, Julio recalls his romance with Emilia when he and she had studied Literature in Valdivia.