Francisco is autistic; he lives with his brother Victor, his sister-in-law, Silvia and his nephew, Bruno. Francisco lives a solitary life, ignored and locked up. His only moments of freedom are his visits to the park. One day, he finds a rat and keeps it as a pet, looking after it and hiding it in his room, until Bruno discovers it and tells Silvia, who has only been waiting for an excuse to get rid of him. They take him to live with his sister Gabriela in a far-off town.