Bastu, 81, lives in an inland Brazilian village where she has been trying to find a new life with the sole company of her granddaughter since her husband?s death. Set around a real village and its inhabitants, the film explores her rich and imaginary, poetic and magical universe, looking at human relations, coexistence between tradition and modernity, reality and dreams, life and death.